Saturday, July 31, 2010

Piliharaya dah dekat....

Oleh : Keris UMNO Lama.

Rasanya baru seminggu lalu Pliharaya diadakan dan penat lama tidak terasa hilang lagi. Nampaknya jika ada pilihanraya dalam masa terdekat ini, teruklah badan nampaknya.

Kerislama terlalu banyak mendengar dari pelabagai suara dan sudut tentang pilihanraya PRU13 akan diadakan dalam masa terdekat ini. Kerislama tidak ambil pusing perkara ini sebab ia belum cukup penggalnya lagi. Kalau cukup pun tentu orang sebelah sana semakin takut. Orang-orang kerislama dah lama bersedia. Nak buat tidak jadi masalah.

Orang Kerislama bukan tidak takut, takut juga. Manalah tahu kali ini dapat perintah Puterajaya, confirm kelam kabut nak cari penganti PM terbaru. Orang bulan dan orang ADIL sahaja yang boleh. Orang ROKET bersyarat! Apa tidaknya, semasa Selangor, Perak dan Kedah jatuh ke tangan Kerislama pun tercari-cari orang yang layak nak jadi MB. Negeri Nasi Kandar tak kisahlah,, dah agak dah dan bersedia. Waktu itu Peraklah paling kelam kabut mencari penganti yang layak dan berkelayakkan. Maklumlah seperti orang kena tangkap basah. Masa tulah nak cari saksi dan jurunikah. Nasib baik dapat diselesaikan dengan sempurna. Alih-alih ada juga yang cerai selepas itu digoda jantan lain.

Kerislama nak juga menasihatkan orang sebelah sini supaya bersedia dari sekarang sebab bersedia itu lebih baik dari tidak. Tak jadi pun bersedia itu dah ada. Tak bersedia kalau jadi, payah nanti kena balun dek orang sebelah sana.

Rasa-rasa Kerislama, jadi kita ke sana (Puterajaya) sebab ciri-ciri tu dah banyak. Kerislama rasa semua orang tahu UMNO dan BN dah kelam kabut sekarang. Bersedialah kita kerana bila-bila masa Piliharaya akan diadakah.

Mengikut kawan-kawan Kerislama yang di seberang sana, piliharaya nak diadakan juga dalam masa terdekat ini kerana tak tahan dengan negeri Selangor dan negeri-negeri di bawah Pakatan semakin maju dan mendapat sokongan dari rakyat. Ada juga menyatakan sebahagian wang tabung negara ada di dalam negeri Pakatan Rakyat. Negeri-negeri yang dapat oleh Pakatan Rakyat pula adalah negeri-negeri yang banyak penghasilan.

Kerislama hairan juga dengan BN/UMNO. Berani untuk mengadakan Piliharaya dalam suasana yang tidak menentu ini. Agaknya mereka sudah yakin dengan kemenangan Pakatan Rakyat. Untuk tidak lebih parah lagi elok diadakan sekarang, setidak-tidaknya sokongan rakyat yang ada masih boleh membantu. Tambahan pula orang-orang Seberang Jiran dah banyak mendapat Kad Pengenalan Merah dan dah ada yang biru pun. Campur tolak mungkin UMNO dan BN boleh satu dua negeri termasuk Sabah dan Sarawak.

Satu petanda Piliharaya dah dekat apabila Ketua Umum Keadilan diacah-acah untuk dipenjarakan. Kalau tidak boleh juga ISA akan dipergunakan untuk mengelakkan DSAI bertanding atau bersuara lantang. Orang-orang BN/UMNO bukan tidak faham dengan perangai DSAI itu! Sekali dia dedahkan isu, meletup satu Melaya. Sekali dia bersuara, lintang pukang orang UMNO.Kalau tidak, bagaimana hari-hari akhbar menfitnah beliau atau meburuk-buruk negeri yang dikontrol Pakatan Rakyat terutama MBnya dari Keadilan. Kenapa tak hentam Dato Nik Aziz atau MB Kedah seperti menghentam DSAI. Apa sangatlah DSAI tu hanya setakat penasihat. Bukan boleh buat keputusan dalam mana-mana negeri pun.

Kerislama lihat semenjah dua menjak ini banyak kes mahkamah ditimbulkan. L Leong Sik contohnya. Kenapa sekarang baru nak diheret ke mahkamah. Kenapa tidak sebelum ini sehinggi sanggup menunggu 3 tahun baru didakwa. Macam ada udang disebalik Spegeti aje. Itu belum tentu salah atau tidak. Ada yang menyatakan hanya untuk menarik orang-orang Cina menyokong BN semula. Ada juga yang celupar mengatakan, L Leong Sik dah tua, sementara belum pergi eloklah dia dijadikan kambing hitam. Macam kes lain-lain tu. Eric Chia sehingga meninggal tidak tahu apa kisah kesnya. Nak tuduh yang lain orang utamanya dah bawak kes ke sana bersama.

Entajlah..agaknya piliharaya dah nak dekat...

Bersama kita bersiap ke PUTERAJAYA...

Takbirrr....Allahhuakbar..

Keris UMNO Lama.

No comments: