Sunday, June 6, 2010

Jom Bergabung Ke GAZA

Kerislama bersukur dan sempat melakukan sujud sukur setelah mendapat berita sekembalinya wira-wira jihat ke tanah air dengan selamat membawa sejuta pengalaman yang amat mengerikan dan amat merbahaya. Walaupun tidak sampai hasrat seperti yang dihajatkan, namun usaha seperti ini harus diberi sanjungan yang tidak berbelah bagi.

Sebagai umat Islam dan umat manusia amnya, keangkuhan Israel yang dilaknat Allah harus ditangani bersama tidak mengira agama, bangsa dan warna kulit kerna misi dan objektif adalah demi membebaskan manusia dari kekejaman Zionis. Tidak diketahui bilakah masa dan ketikanya wira-wira ini pergi meninggalkan tanahair demi menyelamatkan segelintir umat manusia di Gaza tiba-tiba heboh menjadi sanjungan segenap lapisan masyarakat apabila tragedi serangan Zionis mengorbankan berpuluh aktivis-aktivis dalam hanya sekelip mata. Mereka yang terkorban dipandang mulia dan sebahagian jihat menjadi miliknya. Setidak-tidaknya pemergian mereka dipandang mulia oleh masyarakat dunia dan mulia di sisi Allah s.n.w.

Rata-rata rakyat negara ini memberi sambutan dan sokongan yang tidak berbelah bagi kepada wira-wira negara dan sebahagiannya menunjukan perasaan dengan melakukan demontrasi ke kedutaan AS membantah tragedi yang tidak bermoral ini. Ada juga yang hanya berdemontrasi sekadar di sudut masjid dan tidak berapa berani untuk menonjolkan diri ke hadapan membantah hingga ke kedutaan AS. Memadailah perlakuan demikian asal mereka ada perasaan dan jiwa menentang kekajaman Zionis Laknatullah.

Sebagai pemuda samada PAS atau UMNO kedua-duanya adalah dari golongan yang mengenal Allah. Mereka sama-sama mengucap dua kalimah shahadah dan bersembahyang pada Tuhan yang sama, Allah. Demi agama mereka menunjukkan kebencian dengan melakukan berbagai-bagai cara. Yang pasti mereka hadir samada jiwa atau fizikal. Beranikah kita sebagai ketua dalam mana-mana parti yang digelar pemimpin menyahut cabaran untuk turut serta ke GAZA?

Kerislam telah lama meninjau dan membelek orang-orang yang berani ke hadapan bersama ke GAZA atau ke medan pertempuran menentang Israel secara realiti. Sebahagiannya yang Kerislama lihat adalah dikalangan unit-unit amal atau individu NGO perseorangan yang kental jiwanya mempertahankan agama dan umat manusia. Rata-rata mereka yang telah pergi dan berjuang sebagai wira adalah dari kelompopk Kerislama. Pihak sana bagaimana? Bagi Kerislama, berdemontrasi dan duduk di sudut tertentu berdemo tidak cukup menunjukan kehebatan sebagai wira. Ketua Pemuda UMNO atau orang-orangnya hanya berani bersuara untuk berjuang menentang Zionis tetapi sehingga sekarang satu batang hidungpun belum Kerislama kedapatan. Mungkin sibuk dengan politik atau takut meninggalkan harta yang banyak membuatkan mereka tidak dapat bersama menegakkan agama bersama rakyat Palestin.

Kerislama tunggu giliran..

Sekadar melaungkan hasrat untuk ke sana oleh Ketua Pemuda UMNO En. Khairy Jamaludin belum tentu GAZA akan terbebas. Apabila dicalonkan untuk berjihat ke sana, ramai di antara mereka bersembunyi dan takut menunjukkan muka. Sebagai rakyat Malaysia, Kerislama merasa terharu dengan tingkah laku Ketua Pemuda UMNO yang cuba berselindung dari setiap peristiwa yang dapat menguntungkannya. Jangan hanya berani menghunus keris menunjukkan kejantanan tetapi tidak berani ke hadapan membuka pencak silat. Orang seperti ini diibaratkan oleh adat perpatih "dilesang ayam menetas pun akan cabut lari".

Setiap kali senarai yang ke hadapan bersama menentang kezaliman Zionis adalah dari golongan sebelah Kerislam atau NGO yang sekutu dengan Kerislama. Orang sana(UMNO) belum cukup bersedia atau tidak berani untuk mengangkat senjata. Mungkin juga, orang sana tu takut meninggalkan anak dan isteri serta harta kekayaan.

Kerislama mencadangkan En Khairy Jamaludin dan kuncu-kuncunya turut serta ke GAZA menyelamatkan saudara mara kita di sana dan tunjukkan kepada Allah bahawa kita juga sebahagian daripada mereka. Beranikan diri, tinggalkan kecintaan kita kepada dunia ini, serahkan segalanya kepada Allah. Janganlah kita masih berhipokrit dalam melaksanakan hubungan dengan manusia dan agama. Jadikan diri kita sebahagian dari kepunyaan orang lain. Kita jangan tertipu oleh desakkan nafsu dan duniawi, berilah peluang diri kita menikmati keindahan surga yang dijanjikan Allah. Untuk merialisasikan hasrat kita bersama menentang ISrael, ayuk keluar Pemudah UMNO bersama-sama berganding bahu bersama kami menentang kezaliman kaum yang dilaknat Allah.

Kerislama berhasrat dan mencadangkan kedua-dua parti PAS dan UMNO dan KEADILAN berganding bahu ke GAZA menentang kezaliman..

Walsallam..

No comments: